ENSR — SØRKJOSEN Sørkjosen
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
ARP koordinater og beliggenhet på AD |
694712N
0205735E
REF AD 2 ENSR 2-1 |
2 |
Retning og distanse fra by |
1.7 NM NW from Storslett |
3 |
ELEV/REF TEMP |
16 FT / 16.4°C |
4 |
Geoid undulation at AD ELEV PSN |
92 FT |
5 |
MAG VAR / Annual Change |
10.7°E (2020) / 0.3°E |
6 |
AD Administrasjon Adresse |
Avinor
|
Telefon |
(+47) 67 03 48 05 ADMIN | |
Fax |
NIL | |
E-mail address |
NIL | |
Web page |
NIL | |
AFS/AFTN |
ENSRZTZX | |
7 |
Type trafikk tillatt (IFR/VFR) | IFR - VFR |
8 |
RMK |
AD reference code: RWY 14: Code 2C, non-instrument RWY 32: Code 2C, non-instrument |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
AD Administrasjon |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
2 |
Toll og innreisekontroll |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
3 |
Helse og karantene |
NIL |
4 |
AIS briefing office |
CENTRAL AIS AT ENGM H24 TEL: +47 64 81 90 00, E-mail: ais@avinor.no |
5 |
ATS reporting office (ARO) |
NIL |
6 |
MET briefing office |
NIL |
7 |
ATS |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
8 |
Tanking |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
9 |
Handling |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
10 |
Security |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
11 |
Avising |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
12 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Utstyr for godsbehandling |
NIL |
2 |
Typer brennstoff/olje |
Jet A1 |
3 |
Tanking utstyr/kapasitet |
NIL |
4 |
Avisingsutstyr |
AVBL |
5 |
Hangarplass for besøkende ACFT |
NIL |
6 |
Reparasjonsmuligheter for besøkende ACFT |
NIL |
7 |
RMK |
Hot refuelling ikke AVBL unntatt for SAR HELI. For MIL OPER, kontakt MIL WING OPS. Hot refuelling not AVBL except for SAR HELI. For MIL OPER, contact MIL WING OPS. |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Hotell |
På Storslett/Sørkjosen / At Storslett/Sorkjosen |
2 |
Restauranter |
På Storslett/Sørkjosen / At Storslett/Sorkjosen |
3 |
Transportmuligheter |
Taxi |
4 |
Legehjelp |
På Storslett / At Storslett |
5 |
Bank/Post |
På Storslett/Sørkjosen / At Storslett/Sorkjosen |
6 |
Turistkontor |
På Storslett / At Storslett |
7 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Lufthavnkategori for brann- og redningstjeneste |
CAT 4 : REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
2 |
Redningsutstyr |
AVBL |
3 |
Fjerning av havarerte ACFT |
O/R |
4 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Type utstyr |
Snøryddingsutstyr / Snow removal EQPT |
2 |
Brøyteprioritet |
REF AD 1.2 |
3 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Oppstillingsplass overflate og styrke |
ASPH PCN- 15 / F / B / X / U |
2 |
TWY bredde, overflate og styrke |
TWY A, B, WID 15 M, ASPH, PCN-15/F/B/X/U, reference code C |
3 |
ACL, beliggenhet og ELEV |
ACFT stand 1, 694707.29N 0205732.35E, ELEV 11 FT, reference code C ACFT stand 2, 694708.36N 0205730.87E, ELEV 11 FT, reference code C ACFT stand 3, 694709.84N 0205729.42E, ELEV 10 FT, reference code C |
4 |
INS kontrollpunkt, beliggenhet og ELEV |
REF ACFT Stands |
5 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Merking av ACFT oppstillingsplass, TWY ledelinjer og visuelle docking/PRKG ledesystem |
TWY : Taxi guide lines at all intersections with TWY and RWY, and at all holding positions. Apron : Guide lines on apron |
2 |
RWY/TWY merking og LGT |
RWY marking
RWY LGT
TWY marking
TWY LGT |
3 |
Stopplysrekke |
NIL |
4 |
RMK |
NIL |
Hinderdata tilgjengelig på www.avinor.no/ais
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Ansvarlig enhet |
Værvarslinga for Nord-Norge / MWO Tromso TEL (+47) 77 62 13 00 |
2 |
Tjenestetider |
H24 |
3 |
Ansvarlig for utarbeidelse av TAF, Gyldighetsperiode |
NIL |
4 |
Landingsvarsler |
NIL |
5 |
Briefing |
TEL MWO Tromso |
6 |
Dokumentasjon, Språk som benyttes |
Plain language, tabular form, Norwegian/English |
7 |
Karter |
REF GEN 3.1 and GEN 3.5 |
8 |
Tilleggsutstyr |
REF GEN 3.5 |
9 |
ATS-enhet med INFO |
Sørkjosen AFIS |
10 |
Tilleggsopplysninger |
NIL |
RWY | BRG GEO | DMN (M) | SFC - RWY | THR COORD | RWY end COORD | RWY SFC end COORD | THR GUND (FT) | THR ELEV (FT) | RWY/RESA Slope |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Styrke | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
14 |
154.11° |
1014 x 30 |
ASPH , Grooved PCN- 15 / F / B / X / U |
694726.84N 0205714.04E |
694703.63N 0205746.61E |
694659.20N 0205752.83E |
92.4 |
11.1 |
REF AOC-A |
32 |
334.12° |
694701.02N 0205750.28E |
694724.22N 0205717.71E |
694728.64N 0205711.52E |
92.5 |
16.5 |
RWY | RESA overrun (M) | RESA undershoot (M) | CWY (M) | Strip (M) | OFZ | RMK |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
14 |
120 x 80 |
120 x 80 |
- |
1014 x 140 |
- |
NIL |
32 |
120 x 80 |
- |
- |
- |
NIL |
RWY |
TORA (M) |
ASDA (M) |
TODA (M) |
LDA (M) | RMK |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
14 | 861 | 861 | 861 | 799 |
NIL |
32 | 862 | 862 | 862 | 799 |
NIL |
Reduced (Alternate) Take-off PSN | |||||
---|---|---|---|---|---|
RWY | TKOF PSN (Intersection) |
TORA (M) |
ASDA (M) |
TODA (M) | RMK |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
NIL |
RWY | APCH LGT type/ LEN INTST | THR LGT colour WBAR | VASIS PAPI (MEHT) | TDZ LGT LEN | RWY CL LGT LEN, spacing, colour, INTST | RWY edge LGT LEN, spacing, colour, INTST | RWY end LGT colour WBAR | RESA LGT LEN, colour | RMK |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
14 |
CAT I 300 M LIL/LIH |
Green WBAR |
PLASI Right 4.5° ( 27 FT) Screen height 46 FT |
NIL |
890 M, 60 M White LIM |
530 M, 60 M White, LIH |
Red WBAR |
NIL |
APCH: XBAR at 300 and 150 M FM THR. Innermost LGT flush with surface, 60 and 30 M FM THR. CL LGT at intervals of 60 M. XBARS and CL LGT are LIL. All LIH off-set 10° E of RCL. Balked LDG guidance LGT located 280 M after THR PAPI: PLASI: the approved area is centred along a line 5° E of RCL. |
32 |
CAT I 210 M LIL/LIH |
Green WBAR |
PLASI Left 4.5° ( 25 FT) Screen height 42 FT |
NIL |
890 M, 60 M White LIM |
530 M, 60 M White, LIH |
Red WBAR |
NIL |
APCH: XBAR at 150 M FM THR. Innermost LGT flush with surface, 60 and 30 M FM THR. CL LGT at intervals of 60 M. Outer XBAR and CL LGT also LIL. 5 circling LGT right base SSE. Sequenced flashing LGT on CL. Balked LDG guidance LGT located 280 M after THR PAPI: Dual PLASI. Visible in sector 300°-334°. Limited to DME 1.4 SR. Restrictions apply for use, REF AD 2.23. |
ENGLISH | |||
---|---|---|---|
1 |
ABN/IBN plassering, karakteristika og tjenestetider |
NIL | |
2 |
LDI/Anemometerplassering og LGT |
LDI: NIL
Anemometer: Skålkorsanemometer 130 M SW for THR RWY 14.
Cupanemometer 130 M SW of THR RWY 14. | |
3 |
TWY kant- og senterlinjelys |
Edge: |
All TWY |
CL: |
NIL | ||
4 |
Sekundærstrømkilde / Omkoblingstid |
Automatisk omkoblingstid 15 SEC / Automatic switch-over time 15 SEC | |
5 |
RMK |
NIL |
ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Coordinates TLOF or THR of FATO |
NIL |
Geoid undulation |
NIL | |
2 |
TLOF and/or FATO elevation |
NIL |
3 |
TLOF and FATO area dimensions, surface, strength, marking, lighting |
NIL |
4 |
True BRG of FATO |
NIL |
5 |
Declared distance available |
NIL |
6 |
APP and FATO lighting |
NIL |
7 |
RMK |
NIL |
NORSK/ENGLISH | ||
---|---|---|
1 |
Navn og utstrekning |
Sørkjosen TIZ 700230N 0205400E - 700030N 0212400E - 694500N 0211000E - 694330N 0210000E - 694500N 0205100E - 695000N 0204400E - (700230N 0205400E) |
2 |
Vertikal utstrekning |
GND to 4500 FT AMSL |
3 |
Luftromsklasse |
G |
4 |
Kallesignal for lufttrafikktjenesteenhet, språk |
Sørkjosen Information English |
5 |
Gjennomgangshøyde |
7000 FT |
6 |
Tjenestetider |
REF AIS Portal www.avinor.no/ais |
7 |
RMK |
Two-way radio communication required within HR of operation for the ATS unit, REF ENR 1.4 |
Service Designation | Call Sign | FREQ | HR | RMK |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
AFIS |
Sørkjosen Information |
119.600 MHZ |
HO |
VDF: VDF AVBL. VDF not approved in sector QDM 000° - 155° |
121.500 MHZ |
HO |
NIL |
Type, CAT (VAR) | ID | FREQ | HR | PSN | DME ELEV | RMK |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
LOC RWY 14 (VAR: 11°E/2020) |
SR |
109.300 MHZ |
H24 |
694727.38N 0205704.23E |
ILS CAT NOCAT, 182.3° MAG, 38.9° offset LOC not to be used outside 10° on either side of LOC front course | |
DME RWY 14 |
SR |
CH 30X |
H24 |
694727.56N 0205700.84E |
35 FT |
( Sørkjosen ) Paired LOC SR |
NDB |
HTK |
378.000 KHZ |
H24 |
695534.98N 0210010.90E |
( Hestvik ) FRA I |
VFR-flyginger i dagslys og mørke,
IFR-flyginger.
NIL
Alternativ strømkilde sikrer reaksjon i løpet av 1 - ett - sekund,
Kun 1 - ett - luftfartøy på manøvreringsområdet om gangen.
Ingen biler tillatt på manøvreringsområdet unntatt biler som utfører lede- eller RVR-tjeneste.
LVP er ikke etablert. Ingen flybevegelser tillates.
Squawk 7600,
Fortsett via ruter som vist på kart AD 2 ENSR 6 - 1 og
hold i 750 FT,
Blink med LDG LGT,
Se etter lyssignal fra TWR.
Chart Name | Side/Page |
---|---|
Aerodrome Chart | AD 2 ENSR 2 - 1 |
Aerodrome Obstacle Chart - ICAO Type A - RWY 14 | AD 2 ENSR 3 - 1 |
Aerodrome Obstacle Chart - ICAO Type A - RWY 32 | AD 2 ENSR 3 - 3 |
RNP-A | AD 2 ENSR 5 - 1 |
RNP-A Recommended coding | AD 2 ENSR 5 - 2 |
LOC-B | AD 2 ENSR 5 - 3 |
Visual Approach Chart - ICAO | AD 2 ENSR 6 - 1 |