ENTC —  TROMSØ / Langnes

ENTC AD 2.1  Flyplassindikator og navn

ENTC —  TROMSØ / Langnes

ENTC AD 2.2  Flyplassens geografiske og administrative data

NORSK/ENGLISH
1

ARP koordinater og beliggenhet på AD

694053N 0185504E

REF AD 2 ENTC 2-1

2

Retning og distanse fra by

1.7 NM NW of Tromsoe

3

ELEV/REF TEMP

32 FT / 15.4°C

4

Geoid undulation at AD ELEV PSN

102 FT

5

MAG VAR / Annual Change

9.5°E (2020) / 0.3°E

6

AD Administrasjon

Adresse

Avinor
Postboks 2254
9269 Tromsø
Norge

 

Telefon

(+47) 67 03 46 00

 

Fax

NIL

 

E-mail address

NIL

 

Web page

NIL

 

AFS/AFTN

ENTCZTZX

7

Type trafikk tillatt (IFR/VFR)

IFR - VFR
8

RMK

AD reference code:

RWY 18: Code 4D, non-precision

RWY 36: Code 4D, non-precision

ENTC AD 2.3  Åpningstider

NORSK/ENGLISH
1

AD Administrasjon

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

2

Toll og innreisekontroll

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

3

Helse og karantene

NIL

4

AIS briefing office

CENTRAL AIS AT ENGM

H24

TEL: +47 64 81 90 00, E-mail: ais@avinor.no

5

ATS reporting office (ARO)

NIL

6

MET briefing office

NIL

7

ATS

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

8

Tanking

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

9

Handling

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

10

Security

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

11

Avising

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

12

RMK

NIL

ENTC AD 2.4  Handlingtjeneste og utstyr

NORSK/ENGLISH
1

Utstyr for godsbehandling

WGH Cargo TEL 41 70 69 00 eller e-post cargo.tos@wideroe.no /

WGH Cargo TEL (+47) 41 70 69 00 or e-mail cargo.tos@wideroe.no

2

Typer brennstoff/olje

Jet A1 , AVGAS 100 LL

3

Tanking utstyr/kapasitet

Ingen begrensning AVBL, selvbetjent /

No limitations AVBL, self-service

TEL: +47 77 67 00 56 +47 77 67 00 25 +47 99 24 15 31

4

Avisingsutstyr

AVBL O/R via OPR/handling agent

5

Hangarplass for besøkende ACFT

Kontakt handlingselskap /

Contact handling agent

6

Reparasjonsmuligheter for besøkende ACFT

Kontakt handlingselskap /

Contact handling agent

7

RMK

NIL

ENTC AD 2.5  Passasjer fasiliteter

NORSK/ENGLISH
1

Hotell

I byen /

In town

2

Restauranter

På AD /

At AD

3

Transportmuligheter

Buss og taxi /

Buses and Taxis

4

Legehjelp

I byen /

In town

5

Bank/Post

Minibank på AD /

ATM at AD

6

Turistkontor

Informasjonsdisk på AD /

Information desk at AD

7

RMK

NIL

ENTC AD 2.6  Brann- og redningstjeneste

NORSK/ENGLISH
1

Lufthavnkategori for brann- og redningstjeneste

CAT 4 : REF AIS Portal www.avinor.no/ais

CAT 7 : REF AIS Portal www.avinor.no/ais

CAT 8 : REF AIS Portal www.avinor.no/ais

2

Redningsutstyr

REF AD 1.2

3

Fjerning av havarerte ACFT

AVBL O/R

4

RMK

NIL

ENTC AD 2.7  Sesongmessig anvendelse - rydding

NORSK/ENGLISH
1

Type utstyr

Snøryddingsutstyr /

Snow removal EQPT

2

Brøyteprioritet

REF AD 1.2

3

RMK

NIL

ENTC AD 2.8  Oppstillingsplass, taksebaner og kontrollpunkter

NORSK/ENGLISH
1

Oppstillingsplass overflate og styrke

NORTH : ASPH PCN-40/F/B/X/U

SOUTH : ASPH PCN-40/F/B/X/U

TERMINAL : ASPH PCN-40/F/B/X/U

2

TWY bredde, overflate og styrke

TWY A, B, WID 20 M, ASPH, PCN-40/F/C/X/U, reference code C

TWY C, E, WID 23 M, ASPH, PCN-40/F/C/X/U, reference code D

TWY D, WID 15 M, ASPH, PCN-40/F/C/X/U, reference code C

TWY H, J, WID 10 M, ASPH, PCN-40/F/C/X/U, reference code A

TWY Y, WID 23 M, ASPH, PCN-40/F/C/X/U, reference code C

3

ACL, beliggenhet og ELEV

REF AD 2 ENTC 2-3

4

INS kontrollpunkt, beliggenhet og ELEV

REF ACFT Stands

5

RMK

TWY Y: Referansekode D BTN TWY D og TWY E

REF AD 2 ENTC 2-3

ENTC AD 2.9  Lede-/kontrollsystem og merking

NORSK/ENGLISH
1

Merking av ACFT oppstillingsplass, TWY ledelinjer og visuelle docking/PRKG ledesystem

TWY : Skilting ved alle kryss og venteposisjoner. /
Taxi guidance sign at all INT and RWY HLDG PSN.

Apron : Guide lines on apron.

2

RWY/TWY merking og LGT

RWY marking
RWY: THR, designator, TDZ, siktepunkt, CL og kant. /
THR, designation, TDZ, aiming point, CL and edge.

RWY LGT
RWY: THR, CL, EDGE, END, AIM

TWY marking
TWY A, B, C, D, E: CL, edge, HLDG PSN and RWY AHEAD
TWY H, J: CL, HLDG PSN and RWY AHEAD
TWY Y: CL and edge

TWY LGT
TWY A, B, C, D, E: EDGE, RWY guard LGT
TWY H, J: RWY guard LGT
TWY Y: EDGE

3

Stopplysrekke

TWY H, J: Stop bars at RWY HLDG PSN

4

RMK

RWY : LGT partly obscured during heavy snowfall.

ENTC AD 2.10  Flyplasshinder

Hinderdata tilgjengelig på www.avinor.no/ais

ENTC AD 2.11  Tilgjengelig meteorologisk informasjon

NORSK/ENGLISH
1

Ansvarlig enhet

Værvarslinga for Nord-Norge / MWO Tromso TEL (+47) 77 62 13 00

2

Tjenestetider

H24

3

Ansvarlig for utarbeidelse av TAF, Gyldighetsperiode

MWO Tromso, 9 HR

4

Landingsvarsler

TREND MON-FRI 0620-1500, SAT 0620-1650, SUN 0850-2050

5

Briefing

TEL MWO Tromso

6

Dokumentasjon, Språk som benyttes

Plain language, tabular form, Norwegian/English

7

Karter

REF GEN 3.1 and GEN 3.5

8

Tilleggsutstyr

REF GEN 3.5

9

ATS-enhet med INFO

Tromsø TWR

10

Tilleggsopplysninger

NIL

ENTC AD 2.12  Rullebanens fysiske karakteristika

RWYBRG GEODMN
(M)
SFC - RWYTHR COORDRWY end COORDRWY SFC end COORDTHR GUND (FT)THR ELEV (FT)RWY/RESA Slope
Styrke
1234567

18

193.06°

2451 x 45

ASPH , Grooved

PCN- 45 / F / C / X / U

694125.28N 0185525.04E

694022.29N 0185443.02E

694020.50N 0185441.83E

102.1

14.7

REF AOC-A

36

013.05°

694022.29N 0185443.02E

694137.56N 0185533.25E

694137.56N 0185533.25E

102.0

27.3

RWYRESA overrun (M)RESA undershoot (M)CWY (M)Strip (M)OFZRMK
189101112

18

240 x 150

240 x 150

300 x 150

2515 x 280

-

 

NIL

36

240 x 150

240 x 150

300 x 150

-

 

NIL

ENTC AD 2.13  Kunngjorte banelengder

RWY

TORA (M)

ASDA (M)

TODA (M)

LDA (M)

RMK
123456
18 2395 2395 2695 2004

NIL

36 2451 2451 2751 2395

NIL

Reduced (Alternate) Take-off PSN
RWYTKOF PSN
(Intersection)

TORA (M)

ASDA (M)

TODA (M)

RMK
12345
18 TWY E 1685 1685 1985

NIL

TWY D 1175 1175 1475

NIL

TWY C 888 888 1188

NIL

36 TWY A 2033 2033 2033

NIL

TWY H 2030 2030 2330

NIL

TWY B 1905 1905 2205

NIL

TWY J 1855 2155 2155

NIL

TWY C 1529 1529 1829

NIL

TWY D 1234 1234 1534

NIL

ENTC AD 2.14  Innflygings- og banelys

RWYAPCH LGT
type/
LEN INTST
THR LGT
colour
WBAR
VASIS
PAPI
(MEHT)
TDZ
LGT
LEN
RWY CL LGT
LEN, spacing,
colour, INTST
RWY edge LGT
LEN, spacing,
colour, INTST
RWY end LGT colour
WBAR
RESA
LGT
LEN,
colour
RMK
12345678910

18

CAT I

720 M

LIH

Green

WBAR

PAPI

Both 4°

( 54 FT)

NIL

1100 M, 60 M White,
600 M, 60 M White/Red,
300 M, 60 M Red

LIL

1800 M, 60 M White,
600 M, 60 M Yellow

LIH

Red

WBAR

NIL

APCH: Innermost LGT 30 M FM THR. Sequenced flashing LGT. Balked LDG guidance LGT 623 M after THR.

36

CAT I

720 M

LIH

Green

WBAR

PAPI

Both 4°

( 57 FT)

NIL

1500 M, 60 M White,
600 M, 60 M White/Red,
300 M, 60 M Red

LIL

1800 M, 60 M White,
600 M, 60 M Yellow

LIH

Red

-

NIL

APCH: XBAR 150, 300, 450 and 600 M. Innermost LGT 30 M FM THR. Sequenced flashing LGT. Balked LDG guidance LGT 623 M after THR.

END: LGT partly obscured during heavy snowfall.

ENTC AD 2.15  Annen belysning, sekundærstrømkilde

ENGLISH
1

ABN/IBN plassering, karakteristika og tjenestetider

NIL

2

LDI/Anemometerplassering og LGT

LDI: WDI with LGT south of TWY A

Anemometer: Skålkorsanemometer 350 M SW for THR RWY 18.
Skålkorsanemometer 350 M NW for THR RWY 36.
Skålkorsanemometer 8KM NW for AD, ELEV 2600FT (Kjølen).
/

Cupanemometer 350 M SW of THR RWY 18.
Cupanemometer 350 M NW of THR RWY 36.
Cupanemometer 8KM NW of AD, ELEV 2600FT (Kjolen).

3

TWY kant- og senterlinjelys

Edge:

TWY A, B, C, D, E, Y

  

CL:

NIL

4

Sekundærstrømkilde / Omkoblingstid

Automatisk omkoblingstid 15 SEC /

Automatic switch-over time 15 SEC

5

RMK

NIL

ENTC AD 2.16  Helikopterlandingsplass

ENGLISH
1

Coordinates TLOF or THR of FATO

FATO: FATO N

FATO THR 18N: 694112.40N 0185459.65E

FATO THR 36N: 694111.67N 0185459.17E

FATO: FATO S

FATO THR 18S: 694039.37N 0185441.09E

FATO THR 36S: 694038.63N 0185440.62E

 

TLOF 11: D-value 13

694035.19N 0185429.82E

TLOF 54: D-value 23

694111.10N 0185449.47E

TLOF NORTH: D-value 23

694112.03N 0185459.41E

TLOF SOUTH: D-value 23

694039.00N 0185440.86E
 

Geoid undulation

FATO: FATO N

FATO THR 18N: 102 FT

FATO THR 36N: 102 FT

FATO: FATO S

FATO THR 18S: 102 FT

FATO THR 36S: 102 FT

 

TLOF 11 : 102.1 FT

TLOF 54 : 102.1 FT

TLOF NORTH : 102.0 FT

TLOF SOUTH : 102.0 FT

2

TLOF and/or FATO elevation

FATO: FATO N

FATO THR 18N: 11.7 FT

FATO THR 36N: 11.7 FT

FATO: FATO S

FATO THR 18S: 30.9 FT

FATO THR 36S: 30.8 FT

 

TLOF 11: 26.5 FT

TLOF 54: 12.7 FT

TLOF NORTH: 11.7 FT

TLOF SOUTH: 31.3 FT

3

TLOF and FATO area dimensions, surface, strength, marking, lighting

FATO: FATO N ASPH, PCN-40/F/C/X/U, Marking/merking: Kant, identifikator, inn- og utflygingsretning og setningspunkt merket. / Edge, identification, flight path alignment guidance, and touch down position marked.

FATO: FATO S ASPH, PCN-40/F/C/X/U, Marking/merking: Kant, identifikator, inn- og utflygingsretning og setningspunkt merket. / Edge, identification, flight path alignment guidance, and touch down position marked.

 

TLOF 11: , Belysning/Lighting: NIL

TLOF 54: , Belysning/Lighting: NIL

TLOF NORTH: , Belysning/Lighting: NIL

TLOF SOUTH: , Belysning/Lighting: NIL

4

True BRG of FATO

FATO: FATO N

FATO THR 18N: 193.01° , Circular FATO. Diameter 23 M

FATO THR 36N: 013.01° , Circular FATO. Diameter 23 M

FATO: FATO S

FATO THR 18S: 192.51° , Circular FATO. Diameter 23 M

FATO THR 36S: 012.51° , Circular FATO. Diameter 23 M

5

Declared distance available

NIL

6

APP and FATO lighting

NIL

7

RMK

Daylight OPS only. ATS will inform ARR HELI which stand to use, REF AD 2.8

ENTC AD 2.17  ATS luftrom

NORSK/ENGLISH
1

Navn og utstrekning

Tromsø CTR

695800N 0184400E - 695400N 0193000E - 692615N 0190300E - 692800N 0182600E - (695800N 0184400E)

2

Vertikal utstrekning

GND to 4500 FT AMSL

3

Luftromsklasse

D

4

Kallesignal for lufttrafikktjenesteenhet, språk

Tromsø Tower

English

5

Gjennomgangshøyde

7000 FT

6

Tjenestetider

REF AIS Portal www.avinor.no/ais

7

RMK

NIL

ENTC AD 2.18  ATS kommunikasjonshjelpemidler

Service DesignationCall SignFREQHRRMK
12345

ATIS

Tromsø Information

126.125 MHZ

HO

NIL

TWR

Tromsø Tower

118.300 MHZ

H24

NIL

  

121.500 MHZ

H24

NIL

APP (ARR)

Tromsø Approach

123.750 MHZ

HO

NIL

  

121.500 MHZ

HO

NIL

ENTC AD 2.19  Radionavigasjons- og innflygingshjelpemidler

Type, CAT (VAR)IDFREQHRPSNDME
ELEV
RMK
1234567

LOC RWY 18

(VAR: 10°E/2020)

TR

109.900 MHZ

H24

694014.70N 0185437.96E

 

ILS CAT I, 183.5° MAG

GP RWY 18

 

333.800 MHZ

H24

694118.19N 0185512.20E

 

GP 4.0°, RDH 49 FT

GP signal unstable outside BAXAS (DME 10.6 TR)

DME RWY 18

TR

CH 36X

H24

694118.15N 0185512.40E

39 FT

( Tromsø/Langnes )

Paired LOC RWY 18

LOC RWY 36

(VAR: 10°E/2020)

TC

110.900 MHZ

H24

694146.32N 0185539.05E

 

ILS CAT I, 3.6° MAG

GP RWY 36

 

330.800 MHZ

H24

694028.12N 0185454.94E

 

GP 4.0°, RDH 49 FT

DME RWY 36

TC

CH 46X

H24

694028.16N 0185454.75E

56 FT

( Tromsø/Langnes )

Paired LOC RWY 36

NDB

KBV

283.000 KHZ

H24

693018.74N 0184918.11E

 

( Kobbe )

L

KV

362.000 KHZ

H24

694841.64N 0190011.10E

 

( Kvalsund )

D VOR/DME

(DECL: 9°E/2015)

TRO

113.800 MHZ/

CH 85X

H24

694210.04N 0185948.31E

546 FT

( Tromsø )

FRA (I)

ENTC AD 2.20  Lokalt lufthavnreglement

1  AD tilgjengelighet
1.1 AD godkjent for:
  • VFR-flyginger i dagslys og mørke,

  • IFR-flyginger.

Anm.: AD er godkjent for CAT I operasjoner, men ikke CAT II eller III operasjoner.

1.2 Med unntak av nødsituasjoner tillates ikke AD brukt av CIV eller MIL ACFT med vingespenn utover 61 M. Avinor kan gi unntak fra denne bestemmelsen basert på en “Approach and Departure Risk Assessment”. Forespørsel må sendes AD minimum 8 uker før start på operasjoner.
1.3 PPR for charter- og ikke-regelbunden flyging.
2  Avising
2.1 Avising for luftfartøy med referansekode C eller mindre utføres på avisingsplattform nord eller sør, REF AD 2 ENTC 2-3 Parking/Docking Chart.
2.2 Fly med kodebokstav D eller større skal ha følgebil til avisingsplattformen.
2.3 Før start av motorer, kontakt handlingselskap og anmod om avising
2.4 Ved anmodning om “start-up” klarering, informer TWR at avising er nødvendig.
2.5 Kontakt TWR for takseinstruksjon til avisingsplattform.
2.6 Kontakt avisningsselskapet før ankomst til avisingsplattformen
2.7 Når avising er avsluttet, kontakt TWR for takseklarering.

ENTC AD 2.21  Støyforebyggende regler

1  Generelt
1.1 De følgende støyforebyggende regler skal følges såfremt flygekontrolltjenesten ikke gir andre instruksjoner, eller avvikelser er nødvendige av sikkerhetsmessige hensyn. Instruksjoner som innebærer avvik fra de støyforebyggende reglene vil inkludere frasen: “Disregard Noise Abatement”.
2  Restriksjoner
2.1 Luftfartøy med MTOM 2500 KG eller mer, skal ikke overfly Tromsøya under 2000 FT.

ENTC AD 2.22  Operative bestemmelser

1  Operasjoner ved redusert sikt
1.1 Flyplassmerking og lys, ref. tabell 2.9 og 2.14, samt
AD 2 ENTC 2-1.
1.2 RVR 800 M eller mindre:
Alternativ strømkilde sikrer reaksjon i løpet av 1 - ett - sekund.
1.3 RVR 550 M eller mindre:
LVP ikke etablert. Ingen flybevegelser tillates.
2  Sambandssvikt
2.1 Ved svikt i sambandet under VFR-flyging i CTR:
  1. Squawk 7600,

  2. Fortsett via viste ruter (REF AD 2 ENTC 6 - 1) og hold
    - 0,5 NM W av AD i 750 FT, eller
    - 0,5 NM E av AD i 750 FT

  3. Blink med LDG LGT og se etter lyssignal fra TWR.

ENTC AD 2.23  Annet

1  Avvik fra ICAO Annex 14
1.1 PAPI RWY 18: Avstand fra rullebanekant til lysenhet nærmest RWY er 13,6 M på venstre side og 15,5 M på høyre side. Avstand mellom lysenhetene er 8 M.
PAPI RWY 36: Avstand fra rullebanekant til lysenhet nærmest RWY er 15,4 M på venstre side og 13,2 M på høyre side. Avstand mellom lysenhetene er 8 M.
1.2 Stigende terreng har for stor tverrhelling og er mer enn 3 M over rullebanen ca. 600 M langs østsiden av RWY.
1.3 Avstanden mellom RWY CL og CL TWY Y, fra TWY D og sørover, er mindre enn 168 M.
1.4 Flere terrenghinder har ikke hinderlys.
1.5 Ytre 80 M av sikkerhetsområde i nord, mangler det nordvestre hjørnet.
1.6 Sikkerhetsområdet i syd samsvarer ikke med kravene til bredde over vei (kulvert) i sør.
1.7 LOC-hytte RWY 01 er innenfor sikkerhetsområdet.
1.8 Lys for avbrutt landing er installert i stedet for enkle landingssonelys, REF kapittel 5.3.14.
2  Internasjonale folkehelseforskrifter (IHR)
2.1 Lufthavnen er utpekt som IHR-lufthavn, REF GEN 1.3, pkt. 4.
3  Særskilte krav til flyoperatører som skal utøve ervervsmessig lufttransport på Tromsø lufthavn, Langnes
3.1 Flyoperatør skal sette særskilte krav til trening og
besetningskvalifikasjoner, REF EASA AMC1 ORO.FC.105.
For operasjoner med jetfly i PANS OPS -kode C/D:
  • 01 OCT - 30 APR: CAT C

  • 01 MAY - 30 SEP: CAT B

For operasjoner med andre flytyper: CAT B hele året

3.2 Flyoperatør skal sette særskilte begrensninger med hensyn til bakkevind.
3.3 Flyoperatør skal sette særskilte krav til banestatus.
3.4 Utflygingsprosedyrer/avgangsminima/vektanalyser skal være utarbeidet.
3.5 Flyoperatør skal dokumentere etterlevelse av ovenstående krav til Luftfartstilsynet minst 14 dager før operasjonene starter. Luftfartstilsynet vil evaluere dokumentasjonen og, dersom kravene tilfredsstilles, utstedes en samsvarsattest. Flybesetningen skal, på forespørsel fra den lokale flyplassmyndighet eller representant for Luftfartstilsynet, kunne fremvise en kopi av denne attesten.
3.6 Se https://avinor.no/ais/pilotbriefingad for Pilot Briefing vedrørende flyoperasjoner på Tromsø lufthavn, Langnes
4  Medvindslandinger
4.1 Av sikkerhetshensyn har Luftfartstilsynet satt en maksimal tillatt medvindskomponent på 8 knop for jetfly ved landing på RWY 18 når rullebanen er kontaminert.
4.2 Vindkomponenten beregnes av gjennomsnittsvinden de siste to minutter fra anemometer i nord.
5  Innflygings- og rullebanelys
5.1 Lysstyrke for sekvensielt blinkende lys er justerbar i 3 trinn, intensitet 10 - 30 - 100 %.
5.2 Lysstyrke for APCH, PAPI, THR, RWY CL, RWY edge,
RWY end og TWY LGT er justerbar i 5 trinn,
intensitet 1 - 3 - 10 - 30 - 100 %, REF AD 1.1.
5.3 «Balked LDG guidance lights» installert, 2 Y LGTS utenfor begge sider av RWY i en gitt avstand etter THR, REF AD 2.14.10.
6  Advarsel
6.1 Vindskjær/virvelvinder kan forekomme på siste del av sluttinnlegget til RWY 18 og 36 ved vind 200-270° over 20 KT.
6.2 Turbulensvarsel er tilgjengelig på www.ippc.no via meny:
Briefings / Wind & Turbulence / TROMSO (ENTC)
7  Stengekriterium for Tromsø Lufthavn
7.1 Rullebanen ved Tromsø lufthavn vil bli stengt når anslått bremseeffekt er mindre enn 0,20.

ENTC AD 2.24  Tilhørende kart

Chart NameSide/Page

Aerodrome Chart

AD 2 ENTC 2 - 1

Aircraft Parking-Docking Chart

AD 2 ENTC 2 - 3

Aircraft Parking/Docking Chart - Coordinates

AD 2 ENTC 2 - 4

Aerodrome Obstacle Chart - ICAO Type A - RWY 18

AD 2 ENTC 3 - 1

Aerodrome Obstacle Chart - ICAO Type A - RWY 36

AD 2 ENTC 3 - 3

Aerodrome Obstacle Chart - ICAO Type B - RWY 18-36

AD 2 ENTC 3 - 5

Standard Departure Chart Instrument (RNAV) - RWY 18

AD 2 ENTC 4 - 1

Standard Departure Routes Instrument (RNAV) - RWY 18

AD 2 ENTC 4 - 2

Standard Departure Routes Instrument (RNAV) - RWY 18 (2)

AD 2 ENTC 4 - 3

Omni-directional Departure - RWY 18

AD 2 ENTC 4 - 4

Standard Departure Chart Instrument (RNAV) - RWY 36

AD 2 ENTC 4 - 5

Standard Departure Routes Instrument (RNAV) - RWY 36

AD 2 ENTC 4 - 6

Omni-directional departure - RWY 36

AD 2 ENTC 4 - 7

Standard Departure Chart Instrument (SID) - ICAO - RWY 18/36

AD 2 ENTC 4 - 8

Standard Departure Routes Instrument (SID) - ICAO - RWY 18/36

AD 2 ENTC 4 - 9

Standard Arrival Chart Instrument (RNAV) - RWY 18

AD 2 ENTC 4 - 10

Standard Arrival Routes Instrument (RNAV) - RWY 18

AD 2 ENTC 4 - 11

Standard Arrival Chart Instrument (RNAV) - RWY 36

AD 2 ENTC 4 - 12

Standard Arrival Routes Instrument (RNAV) - RWY 36

AD 2 ENTC 4 - 13

Standard Arrival Chart Instrument (STAR) - ICAO - RWY 18/36

AD 2 ENTC 4 - 14

Standard Arrival Routes Instrument (STAR) - ICAO - RWY 18/36

AD 2 ENTC 4 - 15

ILS or LOC RWY 18

AD 2 ENTC 5 - 1

RNP RWY 18

AD 2 ENTC 5 - 2

RNP RWY 18 Recommended coding

AD 2 ENTC 5 - 3

RNP-A

AD 2 ENTC 5 - 4

RNP-A Recommended coding

AD 2 ENTC 5 - 5

ILS RWY 36

AD 2 ENTC 5 - 7

LOC RWY 36

AD 2 ENTC 5 - 8

RNP RWY 36

AD 2 ENTC 5 - 9

RNP RWY 36 Recommended coding

AD 2 ENTC 5 - 10

Visual Approach Chart - ICAO

AD 2 ENTC 6 - 1

TMA/TIA CHART BARDUFOSS/TROMSØ/ANDØYA/EVENES TMA

AD 2 ENTC 7 - 1